yey! detroit auto show sayesinde gazetelerde gördüğüm kadarıyla, 2009 manyak arabaların sokaklarda cirit attığını göreceğimiz bir yıl olacak. (dur daha 2008'e yeni girdik diyenlere öhöm diyorum, bismillah da dediniz mi?) mesela, benim pek sevgili minik arabamın üreticisi toyota bilimkurgu filmlerinde arkaplandaki kaya olarak kullanılabilecek çok çirkin bir araba yapmış. A-BAT. adı da zaten pek bir itici. o farlar onca tampon mesafesini aşıp yeri nasıl aydınlatıyor onu bile anlamış değilim. kaldı ki bu arabayı kullanan dikkatsiz insanlar boyu 170ten küçük olan herkesi yerle yeksan edeceklerdir. arabaya binmek için de extradan merdiven dayamak gerekebilir.. daha devam edeyim mi.. dikiz aynamdan bunu görsem zebani geliyor der kaçarım. ahah neyse toyotacım sana sempatim var ama bu sefer olmamış diyorum. otur 3!
gelelim beğendiklerime.. Land Rover yine döktürmüş. Konsept yukarıdaki A-BAT'a benziyor, demekki 2009'un modası insanı göklere çıkarmak(!), yerden 3 mt yüksekte direksiyon sallayınca daha mı superior hissediyoruz, nedir yani. ama bunu daha güzel bir tasarımla, uyumlu çizgilerle yapınca işin rengi güzelleşiyor.
Land Rover LRX, örneğin, hayvani büyük olmasına rağmen bana daha kompaktmış izlenimini verebiliyor. ön ızgaraları da çok kibar. tasarımı çok alakası olmamasına rağmen bana Audi Q7'i çağrıştırdı. hadilen diyeceklere, ikisini de çok beğendim ondan benzeştirmiş olabilirim, diye cevap vereceğim. bi de LRX in hatları çok yumuşak daha kibar. Hummer'ımsı değil. ve asıl önemlisi, Land Rover'ın şimdiye kadar ki çizgisinin de çok dışında. Ama bana deseler ki camel trophynin yapıldığı yol şartlarında bu araba 4 çekeri ile ve esp si ile kuş konduruyor, çok da umrumun kenarı derim. bu arabayı 150bin euro verip aldıysam dağda kullanamam kusura bakmasın kimse. Aşık oldum.
LRX'ten sonraki ikinci favorim, kaplan bakışlı BMW X6. Önce ben sazan olaraktan X3 üstü X5 gibi bunun da cip olacağını düşünmüştüm hatta bir resimde neredeyse kanıyordum, fakat X6 bildiğin performans arabası çıktı. Şu arabadaki şehvete ve vahşete bakar mısınız? Çekik ve sivri farlar, aslan yanağı gibi duran ön mazgallar (aslan yanağı nedir? hani aslanın bıyıklarının çıktığı ağız kenarı yerler var ya..), tasarım çok başarılı ama en çok da gövde rengi olmayan ön tamponları sevdim. bilmiyorum ya tutup da bu arabaya yüzbinlerce para vermem ama yani sokakta görsem de dönüp dönüp bakar içindekini merak ederim. benim için c30 gibi bir tasarım bu pek hoş. pek göz alıcı ve unutulacak gibi değil.
çenemi tutamadığım bir diğer araba da Honda'nın Pilot isimli büyük SUV'si. tahminimce bu Land Rover büyüklüğünde bir araba olarak çıkacak piyasaya. Tabi aynı segmentte demeye bin şahit ister -kaldı ki değil zaten. aynı segmentte değil yani zorlamayın. CRV'den pek bir farkı yok gibi gözükmekte dış görünüş itibariyle. ama zaten farkındaysanız ben bu blogda arabaların torklarıyla, amortisör sistemleriyle, elektronik aksamlarıyla pek ilgilenmiyorum. işim gücüm nası tasarmışlar ondan bahsetmek. Bu yüzden deeee, Honda Pilot benim için sınıfta kaldı. Arabanın selefleriyle arasındaki büyük benzerlik beni gıcık etti şahsen. Be hey Honda tasarımcıları, yeni Civic sedan ve hatchback için tüm eforunuzu harcadınız, Pilot'a bu mu kaldı? demek istiyorum. Klasik ve standart bir cip isteyenlere duyurulur. Otomatik viteslisi de az yakıyor diye biliyorum.
ben yine de c30 ya da qashqai istiyorum.
öptüm baaaaaaaay
sonradan edit: ben daha resimlerin tamamı nete düşmeden yukarıdakileri bulup yorum yapmıştım ama toyotanın yeni Venza'sı da gözlerimi kamaştırdı yeni resimlerde.. cipimsi yaratık. çok güzel. sonracıımaa dodge zeo diye bir mahlukat var. çok şekerrrr oyuncak araba gibi. öyle yani.
nolacak benim bu araba sevdam bilmem. piyango çıksın hepsinden alayım istiyorum!
ya sas pedia!
-
müziği bırakıyorum açıklamasını yaparken uzun, yeni yıkanmış, sarı
yelelerine mi yoksa dev güneş gözlüklerine mi baksaydım karar veremediğim
törkiş ar...
9 years ago
1 comment:
öbürlerinin yanında honda gardrop gibi kalmış. alacaktım vazgeçtim
Post a Comment